Ung Vänster Roslagen har ordet!

Vi på bilden är Ung Vänster Roslagen, eller snarare en väldigt liten del av våran klubb. Vi sträcker oss ända ifrån Stocksunds bron i Danderyd upp till Singö precis norr om Grisslehamn. Vi är Storstockholms största klubb till område och vi har också en hel del medlemmar. Eftersom stora delar av klubbens område är överväldigande borgerliga har vi många unika motsättningar som inte finns i övriga Stockholm. Allt ifrån att det inte finns ett Vänsterparti och att borgarna har styrt längre än någon kan minnas till att Sverigedemokraterna är populärast bland unga. Vi brukar också ha svårt att hitta lokaler att använda och därför är vi otroligt glada att vi får låna V Norrtäljes lokal när det behövs!

Roslagsklubben är nystartad för i år och vi tror att vi tom kommer kunna välja en klubbstyrelse, något som bara de stora innerstads klubbarna brukar lyckas med. I början av året var Roslagsklubben mindre än tio ungdomar men nu är vi väl över trettio ungdomar och dessutom ett par äldre stödmedlemmar. Det är mycket för att vara en klubb i ett borgerligt område, och det är nästan sensation när vi tänker att alla partiers ungdomsorganisationer har förlorat medlemmar.

Varför väljer ungdomar att gå med i Ung Vänster?

Ung Vänster är det enda ungdomsförbundet som är helt demokratiskt. Vi väljer själva vad vi tycker. Vi är det enda ungdomsförbundet som existerar för att vi ungdomar vill få igenom faktiskt förändring. Så vad vill vi förändra? Allt.

Om du vill hitta oss så finns vi på Instagram där du kan hitta information om nya aktiviteter m.m! Om du vill komma i kontakt med oss kan du skicka iväg ett meddelande till oss där så kommer någon att svara på nolltid. Följ om du är intresserad! Är du mer än intresserad och vill aktivt stötta oss så kan du bli stödmedlem, även om du är vuxen, vilket hjälper oss att få statligt bidrag. Känner du en tonåring som är vänster? Tipsa gärna om att dem ska komma på en av våra aktiviteter.

/UV Roslagen