• Engagera dig

Engagera dig

Det finns flera sätt att engagera dig i Vänsterpartiet.

Har du frågor eller idéer på vad du kan bidra med så kontakta oss på [email protected]

Tillsammans är vi en stark kraft som skapar ett mer rättvist och jämställt samhälle. Arbetet i Vänsterpartiet utgår ifrån dina intressen och ditt engagemang.

Registrera dig som medlem direkt centralt här.

Sprid vår politik i sociala medier

Gilla oss på Facebook och följ oss på Instagram och Twitter. Dela de inlägg du gillar – det är mycket värt för att sprida vår politik! Bjud in vänner och bekanta att följa oss på sociala medier.

Stötta vänstern ekonomiskt

Om du kan bidra med 50, 100 eller 300 kronor i månaden, så sporrar du fler av partiets 30 000 medlemmar och våra hundratusentals väljare att göra samma sak. Pengarna ger möjlighet att bedriva fler kampanjer, trycka fler affischer och göra bättre filmer i sociala medier. Så här stöttar vänstern ekonomiskt.

Ladda ner supporterappen Agera

Appen Agera är verktyget för dig som vill göra en insats för Vänsterpartiet. Oavsett om du redan är en aktiv medlem, förtroendevald eller en sympatisör som vill hjälpa till i valrörelsen. Läs mer och ladda ner appen enkelt här.

Zetkin – plattform för aktivism

Vänsterpartiet Norrtälje använder Zetkin, en plattform för att organisera aktivism. Registrera dig om du inte gjort det, eller logga in och se våra kommande aktiviteter.

Lär dig mer med Vänsterskolan

Det ordnas utbildningar både här och i Storstockholmsdistriktet på en rad olika teman – det kan handla om kurser för nya medlemmar, feministiskt självförsvar, mötesteknik, ekologisk-ekonomisk politik, mer djupgående studiecirklar etcetera. Du hittar även flera av Vänsterpartiets utbildningar här.

Onlineutbildningar – Learnifier

Som medlem i Vänsterpartiet har du möjlighet att gå en mängd onlineutbildningar inom kampanjarbete, parlamentariskt arbete, feminism, ekonomisk politik, arbete i fackföreningarna med mera. Du hittar utbildningarna här.

Arrangera/planera

För att genomföra våra aktiviteter på ett bra sätt behövs tydlig planering och en hel del förberedelser. Det kan vara allt från att hitta intressanta teman och gäster, boka föreläsare och lokal, samordna med andra organisationer och marknadsföra evenemang.

Bidra med kunskap och idéer

Tillsammans utvecklar vi vår politik i Norrtälje. Vi behöver medlemmarnas idéer  – du får gärna bidra med det! Har du kanske någon specifik politisk fråga du är extra intresserad av och har kunskaper du vill dela med dig av?

Hjälp till med praktiska saker

Någon kanske har körkort och bil, och kan hugga in och frakta saker någon gång per termin? En annan gillar att laga mat/fixa fika till möten och en tredje kan tänka sig att putsa fönster i partilokalen en gång om året.

Fånga in nya aktivister och medlemmar

Bjud med vänner, bekanta, grannar och kollegor med hjärtat till vänster till våra aktiviteter. Ställ frågan – vill du bli medlem? Medlem blir du och dina vänner här.

Organisera dig fackligt i Vänsterpartiet

Ta del av tips och råd hur du kan förena ditt fackliga engagemang med partiverksamheten. I handboken får du veta hur du bildar en branschförening, och du får förslag på aktiviteter för att stärka Vänsterpartiets närvaro på arbetsplatserna.

Kolla in vår resursbank

I resursbanken hittar du organisatoriska handledningar, kampanjtips, motioner, argument, fakta och annat som medlemmar av Vänsterpartiet har nytta av.