EN KEDJA ÄR ALDRIG STARKARE ÄN DESS SVAGASTE LÄNK.

Vi i Vänsterpartiet är mycket kritiska till hanteringen och nedläggningen av Mobila skolteamet här i Norrtälje.
Påståendet att en nedläggning av Mobila skolteamet inte innebär att insatserna som Mobila skolteamet utfört kommer att upphöra är fel. I ärendet till Socialnämnden räknas nio olika uppdrag som Mobila skolteamet kan bidra med. Av dessa kommer sex uppdrag att upphöra. SIP* har behövts och behövs, men ersätter inte de sex uppdrag som upphör. Alla argument faller, eftersom ingen analys och utvärdering gjorts av Mobila skolteamets arbete under nio år.
Det är uppenbart att alliansen vill satsa på resursstarka elever medan vi i Vänsterpartiet vill ha med alla på tåget och ge stöd till de som behöver det mest. Att göra det kommer att höja välmåendet OCH förbättra skolresultaten för ungdomarna.
– –
’SIP: En Samordnad individuell plan är en vård- och omsorgsplan som beskriver insatser/åtgärder som den enskilde har behov av från både hälso- och sjukvård och socialtjänst och som tagits fram genom samordnad vård- och omsorgsplanering.