Vänsterpartiet Norrtälje söker en ny politisk sekreterare

Vänsterpartiet Norrtälje söker en ny politisk sekreterare på 45 procent för
mandatperioden 2022-2026

Som politisk sekreterare arbetar du med varierande arbetsuppgifter och deltar i det löpande politiska arbetet. Framförallt ska du fungera som lite av ”spindel i nätet” och
bevaka vad som sker i den lokala politiken. I Norrtälje ingår Vänsterpartiet i oppositionen och under kommande mandatperiod kommer du därmed också att delta i
samverkan med Socialdemokraterna, Centern och Miljöpartiet. Du behöver vara bra på att uttrycka dig i både tal och skrift, samt ha en bra organisationsförmåga. Du ska vara bra på att samarbeta, trivas med att vara navet i det
parlamentariska arbetet och vara duktig på att kommunicera såväl internt, med medlemmar, som externt med media, andra politiker och samhällsaktörer. Kort sagt behöver du vara väldigt flexibel.

Erfarenhet och grundläggande kunskaper inom grafisk design, kommunikation via sociala medier, politiska bloggar och webbpublicering är meriterande. Meriterande är också erfarenheter från föreningsverksamhet inom exempelvis fackföreningsrörelsen och erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation.

I dina arbetsuppgifter ingår även att hjälpa till med att skriva insändare, debattartiklar, motioner, interpellationer m.m.
Mycket stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet och en förutsättning för tjänsten är att du delar partiets värderingar.

Körkort med minst B-behörighet är önskvärt.

Urval av arbetsuppgifter:
• Ta fram underlag till partiets förtroendevalda, t ex förbereda inför sammanträden
med Kommunstyrelsen, Kommunfullmäktige och nämnder i övrigt
• Delta i möten med kommunala gruppen och i vissa nämndsammanträden
• Delta i arbetet med sociala medier och hemsidan
• Vara partiets kontakt på kommunhuset
• Vara behjälplig med att ta fram underlag för debattartiklar, pressmeddelanden och sköta presskontakter tillsammans med förtroendevalda, gruppledare och styrelsen

Omfattning: 45 %.

Tillträde: 1 januari 2023. Intervjuer sker fortlöpande.
Varaktighet: visstidsanställning till 31/12 2026, enligt avtal för politisk sekreterare.
Lön: Enligt avtal. Kvälls- och helgarbete förekommer emellanåt.

Ansökan skickar du till sekreterare Ola Nordstrand i Vänsterpartiet Norrtälje, tillsammans med ditt CV och en personlig presentation till: [email protected]
eller Vänsterpartiet Norrtälje, Bangårdsgatan 2 B, 761 31 Norrtälje
Frågor om tjänsten besvaras av Ola Nordstrand på telefon 073 586 22 49.